zondag 19 oktober 2014



De nacht is een atelier

wat koopt u?

In cijfers: ruim 280 pagina's poëzie en dat wil zeggen 182 gedichten in allerlei vormen, vrije vers, sonnetten, kwatrijnen, enz. Er is ook één strikt geklonken ballade bij. Het zijn gedichten over taal (dat is mijn eigen ei), expressie in neoromantiek, maar ook over reizen, liefde en erotiek en er zijn gedichten van en vanaf Curaçao. Ik schreef over tijd en seizoenen en het speelse verlangen van het formuleren. Het is een serieuze mix van verzen zonder altijd diepe ernst te beproeven.

 U treft hierin een negental series van kleingedichten, -gedachten en aforismen aan. Ik heb in deze bundel ook vijf opstellen geschreven die mijn idee over poëzie weergeven. In de bundel zijn ruim 30 foto’s opgenomen als illustratie van het gezegde.



Wat is het wezen van taal en hoe vergaat het mij als ik hieraan toegeef? Het begin van álles is immers het woord. Het is de diepe oorzaak voor verwondering. De taal schiep de mens en niet andersom. Waarom dat zo is, leest u in deze bundel.

Hij is te verkrijgen via de boekhandel of via de verdelers op internet.

Willem van Lit
De nacht is een atelier
21,95 euro
oktober 2014
Free Musketeers Zoetermeer
ISBN 9789048435371


Geen opmerkingen:

Een reactie posten